Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu.
Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.

Jak wyłączyć cookies?    AKCEPTUJĘ

Aktualności

Aktualności 2020

SZANOWNI PAŃSTWO

ZAPRASZAMY NA PÓŁKOLONIE LATO 2020

PROSIMY O DOKŁADNE ZAPOZNANIE SIĘ Z PONIŻSZYMI INFORMACJAMI

Organizator wypoczynku, Dyrekcja Młodzieżowego Domu Kultury im. dr. H. Jordana w Siemianowicach Śląskich, zaprasza do udziału w organizowanym na terenie Szkoły Podstawowej Nr 6 w Siemianowicach Śląskich przy ul. Chopina 4a - półkolonii letnich 2020.

Ze względu na stan epidemiczny w kraju a szczególnie w naszym województwie, organizacja wypoczynku w miejscu zamieszkania musi zostać dostosowana do wytycznych MEN, GIS i MZ przy uwzględnieniu określonych ograniczeń sanitarnych. Należy jednak zaznaczyć, że sytuacja nadal jest dynamiczna i może ulec zmianie (odwołanie wypoczynku).

Zapisy na wypoczynek letni, będą przyjmowane w terminie 22 i 23.06.2020 roku, w godzinach od 9:00 do 14:00, wyłącznie telefoniczne pod numerem tel. 32 228 13 37.

W pierwszej kolejności będą przyjmowane zgłoszenia dotyczące dzieci rodziców pracujących.

Ze względu na sytuacje epidemiczną dysponujemy ograniczona ilość miejsc – decyduje kolejność zgłoszeń, prosimy o wyrozumiałość!

Zapisy należy dokonać zgodnie z powyższymi wytycznymi.

Plany wypoczynku zostanie podany w terminie późniejszym – ze względu na sytuację epidemiczną może ulegać  modyfikacji.

Imienne karty  (tylko dla osób zarejestrowanych telefonicznie) wraz z plikiem załączników będą wydawane indywidualnie, na zewnątrz budynku - przez okienko przy drzwiach wejściowych do placówki tj. MDK „JORDAN”, w terminie od 24 do 25.06.2020 roku (środa - czwartek).

Termin zwrotu kart – w dniu rozpoczęcia turnusu w Szkole podstawowej Nr 6 – bezpośrednio u kierownika półkolonii – NAJPÓŹNIEJ DO GODZINY 9:00  (po tej godzinie będzie dokonywany podział na grupy).

Turnusy:

1.      29.06.2020-10.07.2020 – liczba uczestników 50 osób (zgłoszone do KO)

2.      13.07.2020-24.07.2020 – liczba uczestników 50 osób (zgłoszone do KO)

3.      27.07.2020-07.08.2020 – liczba uczestników 50 osób (w planach)

4.      10.08.2020-21.08.2020 – liczba uczestników 50 osób (w planach)

Rodzice/opiekunowie prawni uczestników wypoczynku:

  1. Udostępniają organizatorowi i kierownikowi wypoczynku numer telefonu lub inny kontakt zapewniający szybką komunikację.
  2. Zobowiązują się do niezwłocznego odbioru dziecka z wypoczynku w przypadku wystąpienia u ich dziecka niepokojących objawów choroby (podwyższona temperatura, kaszel, katar, duszności).
  3. Osoby odprowadzające dziecko na zbiórkę lub do obiektu są zdrowe, nie mają objawów infekcji lub choroby zakaźnej, nie zamieszkiwały z osobą przebywającą na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych w okresie 14 dni przed rozpoczęciem wypoczynku.
  4. Jeżeli dziecko choruje na chorobę przewlekłą, mogącą narazić je na cięższy przebieg zakażenia, rodzic/prawny opiekun, ma obowiązek poinformować organizatora o tym fakcie na etapie zgłaszania udziału w wypoczynku w karcie kwalifikacyjnej uczestnika wypoczynku. W przypadku występowania u uczestnika chorób przewlekłych konieczne jest dostarczenie opinii lekarskiej o braku przeciwwskazań zdrowotnych do udziału w wypoczynku.
  5. Należy zaopatrzyć uczestnika wypoczynku w indywidualne osłony nosa i ust do użycia podczas pobytu na wypoczynku.

Wyżywienie:

Śniadanie i jednodaniowy obiad w formie cateringu (firma zewnętrzna) przy użyciu jednorazowych pojemników i sztućców.

Pozostałe informację będą zawarte w dokumentacji do pobrania.

Poprawiony ( piątek, 19 czerwca 2020 07:58 )

 
Aktualności 2020

Od 25 maja 2020 roku do odwołania, zajęcia w
MDK im. dr. H. Jordana w Siemianowicach Śląskich, organizowane będą z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Na dzień dzisiejszy wychowankowie zdecydowanie będą bezpieczniejsi w środowisku domowym, w gronie najbliższych.

Zdrowe dzieci, ich rodziny i pracowników jest najważniejsze.

Pracujemy nad rozwiązaniami, które umożliwiłyby ewentualną reaktywację zajęć w formie stacjonarnej.

Tymczasem nadal pracujemy zdalnie...

Poprawiony ( poniedziałek, 01 czerwca 2020 18:19 )

 
Aktualności 2020

Szanowni Państwo!

W związku z sytuacją panującą w naszym kraju Rekrutacja na rok szkolny 2020/2021 odbywać się będzie wyłącznie drogą elektroniczną.

Należy pobrać wniosek ze strony internetowej  Młodzieżowego Domu Kultury im. dr. H. Jordana w Siemianowicach Śląskich - zakładka Rekrutacja-wnioski, wypełnić i wysłać na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

POBIERZ REGULAMIN - prosimy o zapoznanie się z Regulaminem Rekrutacji do Młodzieżowego Domu Kultury im. dr. H. Jordana w Siemianowicach Śląskich na rok szkolny 2020/2021

UWAGA - OFERTA EDUKACYJNA -  w zakładce Formy stałe (może ulec modyfikacji w miesiącu wrzesień).

TERMINARZ REKRUTACJI

Lp.

Rodzaj czynności

Termin postępowania *

Termin postępowania uzupełniającego *

1.

Składanie wniosków

1 czerwca - 30 czerwca

do 31 sierpnia

2.

I etap postępowania rekrutacyjnego (kryteria ustawowe)

1 lipca - 5 lipca

1 września – 7 września

3.

Wysłanie informacji na temat kandydatów przyjętych i nieprzyjętych

11 września

11 września

4.

Złożenie wniosku do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata

Rodzic/opiekun/osoba pełnoletnia:

w terminie 7 dni od dnia przekazania wiadomości na temat kandydatów przyjętych i nieprzyjętych

5.

Sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata

Komisja rekrutacyjna:

w terminie 5 dni od dnia złożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia

6.

Złożenie do dyrektora placówki odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej

Rodzic/opiekun/osoba pełnoletnia:

w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia

7.

Rozpatrzenie przez dyrektora placówki odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej

Dyrektor placówki:

w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania

 

Wniosek - przyjęcie dziecka na zajęcia w wersji pdf - pobierz

Wniosek - przyjęcie dziecka na zajęcia w wersji word - pobierz

Poprawiony ( czwartek, 09 lipca 2020 20:41 )

 
Aktualności 2020

SPRÓBUJMY CZYTAĆ RAZEM, ALE OSOBNO!

Oto projekt, który stworzyli ludzie przepełnieni pasją tworzenia i działania. 
Usłyszycie w nim 34 osoby, które zechciały nagrać kilka fragmentów tekstu wiersz Juliana Tuwima pt.: "Lokomotywa"; … swoją drogą, okazuje się, że w zaledwie kilka sekund można pokazać esencję swojej pasji.

Pozdrawiamy Wszystkich serdecznie i WIELKIE DZIĘKI za wspólną zabawę. Mam nadzieję, że spodoba Wam się ostateczny efekt?

ZOBACZ FILM



Poprawiony ( środa, 20 maja 2020 18:18 )

 
Aktualności 2020


ZAPRASZAMY WSZYSTKICH DO UDZIAŁU W POZASZKOLNYCH ZAJĘCIACH ZDALNYCH ORAZ OBSERWOWANIA NASZEGO PORTALU Fb - https://www.facebook.com/henryk.jordan


Poprawiony ( środa, 20 maja 2020 17:58 )

 
Aktualności 2020

 

Uwaga tancerki i tancerze zespołów tanecznych MDK im. dr. H. Jordana!


Wiem, że cały czas ćwiczycie i rozciągacie się w domu, abyśmy mogli dalej pracować nad naszymi etiudami jak wrócicie do Jordanu.

Proszę Was o przysyłanie zdjęć pokazujących w jaki sposób ćwiczycie i rozciągacie swoje mięśnie w domu. Może udało wam się usiąść już w szpagacie? Może kręgosłup jest już bardziej giętki? Możecie też przysyłać zdjęcia, na których ćwiczycie razem z rodzicami.

Termin przysyłania zdjęć od 20.04 (poniedziałek) do 25.04 (sobota).

Po tym terminie przysłane zdjęcia zostaną opublikowane na naszej stronie na Facebooku. Te fotografie, które najbardziej się spodobają (to znaczy będą miały najwięcej polubień do 30.04. 2020 r.), zostaną nagrodzone.

Przysyłajcie zdjęcia na e-maila:

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Pozdrawiam Was i zachęcam do pracy Bożena Lempa

Poprawiony ( poniedziałek, 20 kwietnia 2020 12:43 )

 
Aktualności 2020

Poprawiony ( środa, 20 maja 2020 17:59 )

 
Aktualności 2020

Miało być jak rok temu, wychowankowie naszej placówki mieli pojawić się na ulicach naszej miejscowości wręczając mieszkańcom papierowe żonkile - symbol powstania w getcie.

Będzie nieco inaczej, ale cel jest ten sam oddanie hołdu bohaterom, pielęgnowanie wzajemnej życzliwości łączenie się we wspólnym działaniu.

W tym roku akcje przenosimy do Sieci, korzystamy z mediów społecznościowych.

Finał akcji - 19 kwietnia, natomiast działania, udostępnianie symboli - żonkili na np. na Fb czy INSTAGRAMIE możemy rozpocząć już dziś.

Dlaczego żonkile?

Marek  Edelman – ostatni przywódcy Żydowskiej Organizacji Bojowej  każdego 19 kwietnia, w rocznicę wybuchu powstania w getcie otrzymywał od anonimowej kobiety bukiet żółtych żonkil. Później on sam rok rocznie składał te kwiaty przed Pomnikiem Bohaterów Getta.

O powstaniu w getcie.

Wiosną 1943 roku, władze niemieckie przystąpiły do całkowitej likwidacji getta w Warszawie. Na taką sytuację były przygotowane liczące ponad 500 osób oddziały Żydowskiej Organizacji Bojowej oraz Żydowskiego Związku Wojskowego. Siły te dowodzone przez Mordechaja Anielewicza oraz Pawła Frenkla, były nierównomiernie wyszkolone i uzbrojone, a ich działania miały się opierać o sieć kryjówek i prowizorycznych schronów zbudowanych na terenie getta. 
Oddziały  niemieckie, dowodzone przez dowódcę policji i SS w dystrykcie warszawskim  płk. Ferdinanda von, które wzięły udział w walkach w getcie składały się z żołnierzy SS, Wehrmachtu, funkcjonariuszy policji oraz członków formacji pomocniczych. W godzinach porannych 19 kwietnia 1943 roku, getto warszawskie zostało otoczone, a na jego obszar wkroczyły oddziały niemieckie. Siły te natrafiły na opór powstańców żydowskich i zostały zmuszone do wycofania się. W związku z brakiem oczekiwanego powodzenia, dowództwo nad oddziałami niemieckimi przejął gen. SS i policji Jurgen Stroop. 
Tego samego dnia próbę wsparcia powstańców podjęły warszawskie struktury Armii Krajowej. Oddział pod dowództwem kpt. Józefa Pszennego ps. Chwacki przeprowadził nieudaną próbę wysadzenia fragmentu muru getta przy ul. Bonifraterskiej. W kolejnych dniach AK oraz inne organizacje przeprowadziły kilka innych różnego typu akcji skierowanych przeciwko siłom niemieckim zgromadzonym wokół getta.

W kolejnych dniach kwietnia, walki mające miejsce w getcie składały się z szeregu starć prowadzonych pomiędzy powstańcami broniącymi się w wybranych punktach getta lub przemieszczającymi się między schronami i kryjówkami, a niemieckimi grupami szturmowymi. Oddziały niemieckie dodatkowo codzienne przeczesywały teren getta poszukując kryjówek, w których ukryci byli Żydzi. Odnalezione osoby rozstrzeliwano lub transportowane do obozów. Cześć powstańców, taka jak  grupa  członków ŻOB  otoczona w schronie na ul. Miłej 18, popełniła samobójstwo, nie chcąc poddać się Niemcom.

Walki w getcie zostały oficjalnie zakończone 16 maja 1943 roku, kiedy to Niemcy wysadzili budynek synagogi. W rzeczywistości poszukiwanie Żydów ukrywających się w ruinach getta trwało jeszcze kilka miesięcy.  W wyniku powstania w getcie zginęło i zostało zamordowanych 12 000 Żydów, a większość z 60 000 osób znajdujących się w tym czasie w getcie została wywieziona do obozu koncentracyjnego na Majdanku  lub obozów pracy w Poniatowej, Trawnikach i Budzyniu. Trudna do oszacowania grupa Żydów wydostała się z getta w czasie trwania walk i szukała schronienia na aryjskiej stronie.
Powstanie w getcie było jednym z  pierwszych po zakończeniu Kampanii Polskiej w 1939 roku, masowych wystąpieniem przeciwko okupacji niemieckiej. Powstańcy biorący udział w walkach w getcie,  mimo, że nie mieli realnej możliwości odniesienia sukcesu w tej walce, stali się symbolem oporu ludności żydowskiej wobec działań władz niemieckich. Większość z nich zginęła, jedynie kilku grupom udało się uciec z getta i znaleźć schronienie na aryjskiej stronie. Cześć z nich m.inn. Marek Edelman wzięła później udział w powstaniu warszawskim.

Jak być człowiekiem wg Edelmana (kilka cytatów).

Bo obojętność w pewnym momencie jest tym samym co morderstwo, zabójstwo. Jak się przyglądasz złu i odwracasz głowę albo nie pomagasz, kiedy możesz pomóc, to stajesz się współodpowiedzialny. Bo twoje odwrócenie głowy pomaga tym, którzy dopuszczają się zła.

Marek Edelman - Marek Edelman: Bóg śpi

A przyzwoitym jest człowiek wtedy, kiedy pomaga słabszym.

Marek Edelman - Marek Edelman: Bóg śpi

Bo nienawiść dużo łatwiej wzbudzić, niż skłonić do miłości. Nienawiść jest łatwa. Miłość wymaga wysiłku i poświecenia.

Marek Edelman - I była miłość w getcie

jeśli robisz coś w najlepszej wierze, to masz robić dalej. Jeżeli ci się coś nie udaje, to znaczy, że sytuacja jest taka, że się nie może udać. Jasne, nie jesteś Napoleonem, ale masz być Napoleonem w miarę swoich możliwości.

Marek Edelman - Marek Edelman: Bóg śpi

Widocznie można przeżyć nawet to, co najgorsze.

Marek Edelman - I była miłość w getcie

Jak wziąć udział w akcji:

link z instrukcją: https://www.polin.pl/pl/zonkile-2020-online

Poprawiony ( środa, 20 maja 2020 18:20 )

 
Aktualności 2020

UWAGA!!!

W związku z zaistniałą sytuacją Miejskie Prezentacje Taneczne, które miały się odbyć dnia 27.04.2020r. zostają odwołane.

Poprawiony ( wtorek, 24 marca 2020 11:20 )

 
Aktualności 2020

Tradycyjne kalendarze dla wszystkich uczestników tegorocznego cyklu KLASYCY ROCKA I NIE TYLKO już są w produkcji.

Gdy wrócimy do normalnych zajęć będą na was czekały w Jordanie.


Serdecznie podziękowania dla zdalnie pracującego Siemianowickiego Centrum Kultury za pomoc w realizacji graficznej.

 

 


Poprawiony ( środa, 20 maja 2020 18:22 )

 
Aktualności 2020

24.03 - Narodowy Dzień Pamięci Polaków ratujących Żydów materiały edukacyjne IPN https://www.gov.pl/web/edukacja/narodowy-dzien-pamieci-polakow-ratujacych-zydow

Poprawiony ( środa, 20 maja 2020 18:26 )

 
Aktualności 2020

ZAPRASZAMY WSZYSTKICH DO OBSERWOWANIA NASZEGO PORTALU Fb https://www.facebook.com/henryk.jordan

Poprawiony ( środa, 20 maja 2020 18:26 )

 
Aktualności 2020

„PORADNIK – nauka on-line”

Niniejszy poradnik powstał w związku z wprowadzeniem kształcenia na odległość w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół i placówek oświatowych w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID- 19.

Określa on zasady prowadzenia nauczania na odległość i zawiera wytyczne pozwalające nauczycielom odnaleźć się w nowej dla wszystkich sytuacji.

Poradnik opracowano na podstawie nowych przepisów, które będą obowiązywały od 25 marca 2020 r. do 10 kwietnia 2020 r.

Nauczyciele!
Przed Wami zupełnie nowe wyzwanie, które wymaga od nas wszystkich pełnej mobilizacji i współpracy. Jesteśmy przekonani, że usystematyzowanie docierających do nas informacji pozwoli nam wszystkim w sposób racjonalny i efektywny podjąć działania związane z nauczaniem na odległość.

Poradnik zawiera najważniejsze informacje na tematy:

  1. Jak rozmawiać z dzieckiem o koronawirusie?
  2. „PRACUJEMY W SIECI” - bezpieczeństwo w sieci.
  3. Źródła wiedzy i materiały niezbędnych do realizacji zajęć.

Nauczycielu, rodzic może zadać Ci pytanie „Jak rozmawiać z dzieckiem o koronawirusie?”
Jesteśmy wręcz bombardowani informacjami o groźnym koronawirusie. Dzieci także. Mogą być i one zaniepokojone lub wręcz wystraszone sytuacją. Największym błędem jest udawanie, że się nic nie dzieje: wtedy dziecko dostaje sprzeczne komunikaty. To zaś nie jest dla niego dobre.
By wyjaśnić takie pojęcia, dobre są porównania do znanych dziecku rzeczy i sytuacji. Do wyjaśnienia najmłodszym, czym jest koronawirus, można posłużyć się darmową książeczką pt. „Cześć. Jestem wirus – kuzyn grypy i przeziębienia. Nazywają mnie koronawirus” napisaną przez psycholog Manuelę Monina Cruz - wersja polska do pobrania na stronie
https://www.mindheart.co/descargables

Co robić, aby nie udzielał im się strach czy przerażenie, które być może odczuwamy w obcowaniu z epidemią?

Należy z dziećmi rozmawiać i na bieżąco mówić, co się dzieje. Jeśli my czujemy niepokój, to dziecko będzie to widziało i też będzie się niepokoić.

Najlepszym sposobem na to, żeby zapanować nad nerwową atmosferą, by przejąć kontrolę nad emocjami, jest nazwanie tego, co się dzieje. A więc powiedzenie: „To nowa sytuacja, pewne rzeczy muszą się teraz zmienić, ale wiemy co robić”. Gdy dziecko dostanie taki komunikat, będzie spokojniejsze. Ważne, by dać mu sygnał, że do tych zmian dostosujemy się chętnie, bo to ma nam dać bezpieczeństwo. Wtedy nie zostanie to potraktowane jak kara, jako coś niepokojącego, lecz wręcz odwrotnie: dziecko zrozumie, że fakt, iż nie idzie do szkoły czy do przedszkola, wynika z przemyślanych decyzji, które nam służą.

Rozmowie musi towarzyszyć ładunek spokoju i wsparcia, pokażemy mu, że wiemy, co mamy robić, mamy sytuację pod kontrolą, będzie czuło, że może nam zaufać i to je uspokoi.
Pamiętaj! Nierozmawianie z dzieckiem na ten temat jest największym błędem!
Codziennych rytuały i stałe punkty dnia dają dzieciom poczucie bezpieczeństwa. Dlatego wytłumacz dziecku, dlaczego z dnia na dzień to się zmieniło.
Dlaczego nie wstajemy jak zwykle? Dlaczego nie idziemy do przedszkola? Po to, żeby zostać w domu, żeby chronić zdrowie i zminimalizować ryzyko zachorowania.
Rozmawiając z dzieckiem nie wybiegaj w przyszłość dalej niż na najbliższe kilkanaście dni. Mówmy o tym, co wiemy – zostajemy w domu, ale zorganizujemy sobie ten czas w ciekawy sposób. Ważne, aby dziecko widziało, że mamy na ten czas pomysł.
Jak wytłumaczyć kilkulatkowi, że nie może spotykać się z babcią i dziadkiem, bo to niebezpieczne?
Zasada jest taka sama – porozmawiajmy o tym, wyjaśnijmy mu tę sytuację, ale skoncentrujmy się na tych komunikatach, które są zgodne z prawdą, ale jednocześnie są wspierające. Jeżeli dziecko słyszy, że coraz więcej osób choruje, to nie zaprzeczajmy temu, powiedzmy mu, że tak bywa z chorobą zakaźną i dlatego tym ważniejsze jest to, żebyśmy przestrzegali reguł i starali się nie wychodzić z domu. Wytłumaczmy, że o starsze osoby musimy dbać szczególnie, ponieważ ich zdrowie jest delikatniejsze, dlatego nie widzimy się z babcią i dziadkiem. Zaproponuj dziecku formę kontaktu z dziadkami przez telefon, lub inną dostępną formę komunikacji.

Podobnie możemy zrobić z przyjaciółmi i ze znajomymi. Pozwólmy dziecku np. umówić się na telekonferencję po obiedzie, zadzwonić do koleżanki, czy przyjaciela.
Dzięki nowym technologiom mamy spore możliwości komunikowania się…
Bądźmy ze sobą w stałym kontakcie: piszmy do siebie sms-y, wysyłajmy zdjęcia, komunikujmy się ze sobą, pielęgnujmy poczucie bliskości psychicznej, a mamy do tego wiele narzędzi. Wykorzystujmy nowe technologie, niech nam teraz służą.

„PRACUJEMY W SIECI” - bezpieczeństwo w sieci.

W związku z zaistniałą sytuacją i koniecznością organizacji zajęć lekcyjnych on-line dzieci więcej czasu korzystają z komputerów i innych urządzeń cyfrowych. Nowe technologie otwierają wiele możliwości, ale jednocześnie – niosą ze sobą problemy i zagrożenia.

  1. Rodzicu, zwróć uwagę na to, co robi Twoje dziecko.
  2. Staraj się kontrolować pracę dziecka na komputerze i innych urządzeniach cyfrowych.
  3. Zabezpiecz komputer programami filtrującymi dostosowanymi do wieku dziecka oraz programami antywirusowymi.
  4. Pamiętaj, że z Internetem dzieci łączą się nie tylko przez komputer, ale coraz częściej przez telefon komórkowy.
  5. Bądź świadom, jak długo Twoje dziecko dziennie korzysta z Sieci - dbaj o zdrowy bilans pomiędzy jego aktywnością w Sieci, a ruchem i zabawą.
  6. Interesuj się i pytaj - staraj się poznać internetowy świat Twojego dziecka: jego znajomych, ulubione strony.
  7. Nie wstydź się, jeśli mniej znasz się na komputerach i Internecie - nie musisz być ekspertem, żeby właściwie troszczyć się o bezpieczeństwo dziecka.
  8. Szukaj wspólnych zainteresowań, zastanów się, czego może nauczyć Cię Twoje dziecko, żebyś lepiej poznał możliwości Internetu.
  9. Pamiętaj, że Internet ma mnóstwo dobrych stron - bądź dumny z dziecka, kiedy zdobędzie nowe umiejętności i będzie czuło się sieciowym ekspertem w Waszym domu.
  10. Słuchaj i nie krytykuj - Twoje dziecko musi czuć, że w każdej sytuacji może przyjść do Ciebie i powiedzieć o tym, co je zaniepokoiło czy przestraszyło.
  11. W przypadku poważnych problemów z bezpieczeństwem w Internecie, w tym: nielegalnych treści, niebezpiecznych kontaktów, cyberprzemocy, możesz skontaktować się z ekspertami z Polskiego Centrum Programu Safer Internet.

Podczas kształcenia na odległość należy również wyjątkowo pamiętać o zasadach bezpieczeństwa i higieny pracy w trakcie nauki przed komputerem bądź urządzeniem mobilnym. Przestrzeganie poniższych zasad ma znaczący wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie.

Należy pamiętać, by praca z komputerem była dostosowana do ucznia pod względem ergonomii i z troską o jego zdrowie!

  1. Ekran nie powinien odbijać światła - dlatego też ważne jest ustawienie go pod odpowiednim kątem w stosunku do jego źródeł. Monitor trzeba ustawić tak, aby światło nie znajdowało się z tyłu. Źle jest również, gdy użytkownik ma jasność przed sobą - np. lampkę nad ekranem. Optymalnie jest ustawić się bokiem.
  2. Odległość pomiędzy brzegiem biurka a ustawioną na nim klawiaturą powinna być większa niż 10 cm. Chodzi tu o możliwość ułożenia na biurku dłoni. Pisanie z rękoma bez oparcia jest bardzo uciążliwe dla użytkownika.
  3. Odległość ekran-użytkownik powinna wynosić co najmniej 40 cm (wyciągnięta ręka wyznacza minimalną odległość od monitora).
  4. Górna krawędź monitora nie powinna znajdować się powyżej linii wzroku użytkownika.
  5. Wilgotność powietrza nie powinna być mniejsza niż 40% - chodzi tu o to, że w trakcie korzystania z komputera oczy mocno się wysuszają, dlatego ważne jest zapewnienie pewnego poziomu wilgotności w pomieszczeniu.
  6. Wysokość stołu i krzesła powinna być tak dostosowana, by zapewnić co najmniej kąt prosty pomiędzy ramieniem a przedramieniem użytkownika.
  7. I najważniejsze: w celu dbania o wzrok, po każdej 30 minutowej pracy przed ekranem, spójrz przez okno w daleko położony punkt, a następnie przenieś wzrok na jakiś punkt blisko siebie.
  8. Rób częste przerwy i wykonuj podczas nich ćwiczenia rozluźniające mięśnie.
    Aby w najbliższych dniach nasza praca odbywała się już w sposób zorganizowany i przemyślany postarajmy się o wdrożenie działań zgodnych z wytycznymi Ministerstwa.

Musisz wiedzieć, że:

  1. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość mogą być realizowane w szczególności z wykorzystaniem:
    1. materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i radiofonii,
    2. innych niż wymienione w lit. a–c materiałów wskazanych przez nauczyciela;
  2. przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia;
  3. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicem;
  4. przez informowanie rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez dziecko lub ucznia w domu – w przypadku dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym, edukacją wczesnoszkolną, wczesnym wspomaganiem rozwoju, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub z niepełnosprawnościami sprzężonymi.

Wskazanie źródeł i materiałów wiedzy niezbędnych do realizacji zajęć.

Nauczyciel za pośrednictwem wybranego z opisanych wyżej sposobów kontaktu wskaże rodzicom i uczniom materiały edukacyjne (platformy, strony i serwisy internetowe) pomocne w realizacji zajęć.

  1. podręcznik, atlasy, materiały na str. internetowych wskazanych przez nauczyciela, filmy przyrodnicze, zdjęcia;
  2. e-podręczniki i e-materiały do większości przedmiotów ogólnokształcących na wszystkich etapach kształcenia;
  3. dodatkowe zasoby dydaktyczne do poszczególnych przedmiotów, w tym filmy edukacyjne, audiobooki;
  4. przykładowe programy nauczania i scenariusze zajęć. Mogą to być m.in.:
    1. epodreczniki.pl
    2. Portal wiedzy dla nauczycieli
    3. Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych
    4. Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!”
    5. Portal lektury.gov.pl
    6. Strona Centrum Nauki Kopernik
    7. Portale edukacyjne IPN: Portal edukacyjny Instytutu Pamięci Narodowej i Serwis IPN Przystanek historia
    8. Strona Krajowego Biura Programu eTwinning
    9. Serwis Ninateka
    10. Serwis Muzykoteka Szkolna
    11. Biblioteka Cyfrowa Polonia
    12. Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji
    13. Serwis Telewizji Polskiej
    14. Serwis Polskie Radio Dzieciom
    15. https://wformie24.poradnikzdrowie.pl/cwiczenia/abc-cwiczen/rozgrzewka-na-wf-przykladowe-zestawy-cwiczen-rozgrzewajacych-aa-auPT-KBWE-maR8.html
    16. http://www.gimpszow-sport.vot.pl/files/isf_zuchory.pdf

Poprawiony ( środa, 20 maja 2020 18:18 )

 
Aktualności 2020

Od kilku dni trwa zawieszenie zajęć artystycznych oraz słuszna akcja #zostań w domu.

Postanowiliśmy umilić Wam czas spędzany w domu, pobudzić do działania i twórczo zainspirować. Wychowawcy poszczególnych zajęć na naszym profilu Fb i/lub grupowych forach społecznościowych będą Wam przesyłać propozycje zadań i zabaw twórczych z zakresu różnych dziedzin.

Zapraszamy - zaglądajcie, korzystajcie, udostępniajcie.

Poprawiony ( środa, 18 marca 2020 22:05 )

 
Aktualności 2020

UWAGA!!!

W związku z zaistniałą sytuacją Turniej Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym, który miał się odbyć dnia 08.04.2020r. zostaje odwołany.

Poprawiony ( poniedziałek, 16 marca 2020 18:17 )

 
Aktualności 2020

Szanowni Państwo,
W razie potrzeby kontaktu w celu zasięgnięcia informacji, prosimy o wykonanie telefonu pod numer: 322281337 lub przesłać korespondencję na adres e- mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Jednocześnie informujemy, że zgodnie z zaleceniami, Młodzieżowy Dom Kultury im. dr. H. Jordana w Siemianowicach Śląskich od 13.03.2020 zawiesza wszelkie aktywności na terenie placówki.

 

Placówka zostaje zamknięta do odwołania. Będziemy Państwa informować na bieżąco o powrocie do normalnego rozkładu zajęć i pracy w placówce.

 

 

Za utrudnienia przepraszamy i życzymy zdrowia oraz spokoju!

Poprawiony ( piątek, 13 marca 2020 11:29 )

 
Aktualności 2020

Wychowankowie Świetlicy mieli kolejną okazję przyjrzenia się postaci Pani Anny Szaneckiej, a to za sprawą bardzo interesującej wystawy przygotowanej przez Bibliotekę Miejską.

Największym zainteresowaniem wśród dzieci cieszył się obraz "Dziewczynki w czerwonej sukience" oraz list dotyczący naszego miasta napisany własnoręcznie przez Panią Szanecką.

Wszystkich zachęcamy do odwiedzenia wystawy.


Poprawiony ( środa, 11 marca 2020 15:33 )

 
Więcej artykułów…
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>
Strona 7 z 41